Followers

Tuesday 21 August 2012

The First Big Step

Salam and Hi ,

Lama dah tak update blog kan? baru malam ni berkesempatan. okay, sekarang ni malam raya ke-3. raya tahun  nih okay  lah sikit and a little bit  Awesome sebab hari raya pertama dapat jalan raya dengan keng kawan. best lah. and guess what.. on that day i went out with him. i mean my crush,opps. my last year crush. dia dah makin gemuk sikit sekarang. eh, salah. tembam lah. eh. em. alahai susah nyer nak describe. okay, senang kata cukup makan. haha. firstly, aku mula2 tu bole tahan janggal lah jugak nak bercakap dengan dia, maklum lah sebab lama dah tak jumpa since dia transfer ekot family and since we're not neighbors anymore.

eh, chopp. dah terlebih cerita lah pulak. okay, here we go. the first big step.
tak lama lagi dah nak habis tahun 2012. masa teresa sekejap je berlalu kan? hm. and soon i'm gonna sit for SPM. nervous and i'm not ready yet. matlamat cuti hujung tahun ni adalah nak study and score subject yang I belum dapat score lagi. bila fikirkan benda ni memang naik banyak dandruff dekat kepala nih. bukan apa, runsing, pusing and banyak lagi lah. kalau boleh kan, I nak sangat score semua subject. kalau boleh lah katakan.  eheemm.the end of this chapter. next....

I'm Fallin In Love with ......

Rasulullah s.a.w. 

banyak yang kita boleh contohi and pelajari daripada baginda. okay, dulu aku mengaku yang aku ni berfikiran cetek. kalau orang bagi nasihat pasal agama mesti orang tu kena tagline Ustz. OR Ustzh.
betapa teruk nya aku dulu. truly , aku kesal dengan semua tu. hm. aku harap yang tak ade lagi orang yang akan berfikiran macam aku.

first aku nak tunaikan checklist aku sebagai seorang khalifah di bumi Allah and MUSLIMAH .
aku nak jadi seseorang yang hanya bukan ISLAM pada IC tapi dalam hati.
masya'allah tinggi nya kuasa Allah. membukakan hati aku untuk mencari NUR dalam kehidupan.

RUKUN ISLAM :
1.MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH  [✔]
2.SEMBAHYANG 5 WAKTU SEHARI SEMALAM []
3.BERPUASA SELAMA 1 BULAN DI BULAN RAMADHAN []
4.MENUNAIKAN HAJI BAGI YANG BERKEMAMPUAN []
5.MENUNAIKAN ZAKAT []

persoalan nya, sudah kah anda menunaikan rukun ISLAM tanggungjawab and sebagai seorang ISLAM.
KITA ISLAM BUKAN HANYA PADA NAMA. BERSYUKURLAH KERNA ANDA LAHIR SEBAGAI SEORANG ISLAM. ya Rahman ya Rahim. okay,here we go for the next chapter..


Hijab. . . 
Hijab is something that cover our head from non-muhrim people. hijab is one of the thing that we wear to cover the muslimah aurat. okay, here we go. I love fashion so so much. i love when seeing those muslim,
i mean muslimah wearing tudung labuh with many kinds of styles. although they wore it inmany kinds of styles but they still follow the syariat to cover their aurat. seriously they look so beautiful, i still remember this tagline TERTUTUP ADALAH LEBIH BAIK .
okay, this is my chronology about hijab : woman are just like a candy. i got two candy and one of it i open its wrapper. and i throw both of it on the sand. and again i pick them up. and i give it to you. which one would you like to choose. think wisely .

and last but not least ,

Love After Nikah IS MORE BARAKAH...
 a lot of people keep asking me why am i counting on this. okay, i choose love after nikah because i know that Allah knew the best for me. and I don't want to break my own heart for having a crush or boyfriend.
my love is just for my imam, the owner of my ribs bone. the one who has been destiny to be mine to spend
his whole life for me. who can lead me till jannah. who can taught me to love Rasulullah and Allah.
I pray that one day,i'll find my own ADAM. the one who love me for the sake of Allah. Pernikahan dan Percintaan Bukan Satu Permainan. It Wasn't A Game.

okay, that's all for this entry pray for me dear reader,. semoga nawaitu ini erus kekal. aku hidup kerna
Lillah hi ta'ala . . 

                      
                                                                                               SINCERELY,
                                                                                                    Eja

No comments:

Post a Comment